DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
3 Boyutlu Mimari Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 440
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Mimari tasarım sürecinde “ CAD “ programı kullanarak, parametrik tasarım sistemlerinin avantajlarını kullanmak, tasarım becerisini kazanmak, proje için mimari tasarımında gerekli olan detayları öğrenmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ögrenciler CAD sistemleriyle mimari çizimleri ilgili teknik bilgilerini kullanarak gerçekleştirebilecektir.
  • Ögrenciler CAD sistemleriyle mimari çizimleri, ilgili standartları kullanarak gerçekleştirebilecektir.
  • Ögrenciler CAD sistemleriyle iç mimari çizimleri ilgili teknik bilgilerini kullanarak gerçekleştirebilecektir.
  • Ögrenciler CAD sistemlerini kullanarak üç boyutlu çizimler gerçekleştirebilecektir.
  • Ögrenciler Üç boyutlu modellerin render sunuşlarını hazırlayabilecektir.
  • Ögrenciler CAD sistemleriyle iç mimari çizimleri, ilgili standartları kullanarak gerçekleştirebilecektir.
Ders Tanımı ArchiCAD programında bir mimari projenin oluşumunda tasarım sürecinin ve komutlarının aşama aşama gösterilmesi.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 2 boyut eskiz komutlarının öğretilmesi. Uygulama-1
2 Modify komutlarının öğretilmesi. Uygulama-2
3 3 Boyuta giriş ' Döşeme' komutunun gösterilmesi. Uygulama-3
4 'Duvar' komutunun gösterilmesi. Uygulama-4
5 'Kolon ve kapı-pencere' komutunun gösterilmesi. Uygulama-5
6 Ara Sınav-1
7 'Nesne yerleştirme, tarama ve kiriş' komutunun gösterilmesi. Uygulama-6
8 'Kat oluşturma ve merdiven' komutunun gösterilmesi. Uygulama-7
9 'Çatı ve Arazi' komutunun gösterilmesi. Uygulama-8
10 'Kesit- Cephe oluşturma ve Kamera yerleştirme' komutunun gösterilmesi. Uygulama-9
11 'Malzeme atama ve Rendering' komutunun gösterilmesi. Uygulama-10
12 'Animasyon, Detay alma ve Yazı' komutunun gösterilmesi. Uygulama-11
13 'Ölçü ve kot ekleme - Mahal adı verme' komutunun gösterilmesi. Uygulama-12
14 'Çıktı alma' komutunun gösterilmesi. Uygulama-13
15 Ara Sınav-2
16 Dönemin sonu
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
4
Final Sınavı
1
10
    Toplam
92

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest